Autostrada Transilvania, merge mai departe:Câmpia Turzii şi Turda,Gilău spre Huedin

Principiu pentru reabilitarea blocurilor: Primul venit , primul servit
5 martie 2010
Emil Boc:Legea care vizează salarizarea unitară a eliminat abuzurile din sistemul public
5 martie 2010

Autostrada Transilvania, merge mai departe:Câmpia Turzii şi Turda,Gilău spre Huedin

In cadrul conferintei care a avut loc la Zalau in sala de video a prefecturiiÎn ce priveşte infrastructura rutieră. Autostrada Transilvania, este clar, merge mai departe. Săptămâna viitoare voi avea o întâlnire din nou cu reprezentanţii companiei Bechtel, pentru a stabili graficul de lucrări pentru 2010. În primul rând ne vom achita toate obligaţiile restante anului 2009.

 

Reporter: Cât aveţi ?

Emil Boc: Câteva milioane bune de euro. Potrivit graficului enunţat, grafic în februarie şi aprilie, aşa a fost partajat graficul de plată a celor. Dacă nu greşesc dar vă dau, 200 de milioane de euro.

Reporter: 220 de milioane.

Emil Boc: Nu vreau să greşesc ca sumă. Dar în jur de 200 de milioane de euro. Bani care vor fi plătiţi în luna februarie, o tranşă deja s-a făcut. În luna aprilie, se va plăti partea a doua astfel încât să fim în grafic. Aşa s-a făcut de fiecare dată, amintiţi-vă că şi în 2009 am achitat restanţe uriaşe ale companiei şi am lucrat în continuare. Vom găsi resurse financiare şi pentru finanţarea în 2010 a lucrărilor.

Reporter: Ce se va lucra anul acesta ?

Emil Boc: Cu prioritate partea între Câmpia Turzii şi Turda, partea de la Gilău spre Huedin unde este o porţiune de 18 kilometri care poate fi făcută. Şi poate fi analizată în momentul de faţă. Iar în continuare trebuie desfăşurate lucrări de proiectare atât pe ruta Târgu Mureş – Turda cât şi pe ruta Gilău Suplacu de Barcău. Adică de a merge la graniţă cu aceste lucrări inclusiv tronsonul care trece pe teritoriul Sălajului. Care să aibă în parte lucrările analizate. Graficul va fi stabilit împreună cu Bechtel săptămâna viitoare.

Reporter: Când vă întâlniţi cu cei de la Bechtel, o să încercaţi să vorbiţi cu ei să renunţe şi la disponibilizările anunţate de ei, cei peste 2.000 de oameni ?

Emil Boc: Evident că toate aceste discuţii au în vedere şi menţinerea atât cât este cu putinţă a numărului de locuri pentru compania Bechtel, în favoarea celor care lucrează la compania respectivă. Din nefericire însă, în acest moment, sunt porţiuni de autostradă care nu au încă proiectarea făcută. Iar aici trebui urgentate lucrările. Dar cert este că lucrările la autostradă vor continua şi merg mai departe.

Redactor: Domnule premier, revenim la autostrada Transilvania, domnul ministru Berceanu declara că se vor realiza încă 50 de km de autostradă. Vorbeaţi doar de 28 de km. Sau aici se includ şi alţi km?

Emil Boc: Mai avem autostrada Bucureşti-Ploieşti, în lucru, unde sunt 20 şi ceva de kilometri, care se vor finaliza anul acesta şi pe acel tronson. Mai avem şi Bucureşti – Moara Vlăsiei – Ploieşti, în lucru. Aţi văzut şi anul trecut că am vizitat de mai multe lucrări acel şantier. Va continua lucrarea şi acolo. Va continua lucrarea şi la autostrada Transilvania. Datele concrete, o să vă rog să îmi permiteţi să vi le ofer după întâlnirea cu Bechtel. În esenţă, cam asta urmărim. Să lucrăm acolo unde se poate lucra, şi mă refer aici la Câmpia Turzii – Gilău, Gilău graniţă – pe porţiunea pe care se poate, unde este proiectarea făcută – şi la Suplacu de Barcău. Acolo, la Suplacu de Barcău este front de lucru, numai că nu poate fi utilizat imediat. Tot ce am spus până acum – şi Gilău – partea spre graniţă, – ar asigura o mai bună conexiune cu Zalăul, ca variantă de tranzit direct. Partea de la Câmpia Turzii la Turda, o cunoaşteţi şi ştiţi ce impact are. La Suplacu de Barcău se continuă lucrările, dar acolo este un tronson închis. Deocamdată, el nu poate fi utilizat, ca element de legătură între o localitate sau alta sau de decongestionare 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *